www.FiatRacingTeam.gr


Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.

www.FiatRacingTeam.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com

www.FiatRacingTeam.gr

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.
 
HomeFiatRacingTeamΦόρουμΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή
Να φοράς πάντα την ζώνη σου στο αυτοκίνητο και το κράνος σου στο μηχανάκι σώζουν ζωές μην το ξεχνάς!!!

Μοιραστείτε | 
 

 Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Fiat Racing Team
Admin
Admin



ΔημοσίευσηΘέμα: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Τρι 10 Φεβ - 21:49

Η CRYO εισάγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την τεχνολογία της κρυογενικής επεξεργασίας μετάλλων.

Η τεχνολογία της κρυογενικής έχει εφαρμογή σε όλα τα μέταλλα όπως ατσάλι, μαντέμι, σίδηρος, χαλκός, αλουμίνιο και τα κράματα τους.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΕΩΣ 800%
Μείωση των κραδασμών, αύξηση της αγωγιμότητας, εξάλειψη των παραμένουσων τάσεων, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η κρυογενική.
Βελτίωση της ποιότητας των υλικών, μείωση του κόστους λειτουργίας και ανταλλακτικών, αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστίας.

Καλώς ήρθατε στον κόσμο της κρυογενικής

Τι είναι η κρυογενική

Κρυογενική επεξεργασία είναι η διαδικασία εκείνη κατά την οποία τα μέταλλα ψύχονται ακολουθώντας έναν ειδικά σχεδιασμένο κατά περίπτωση θερμοδυναμικό κύκλο εως τους - 200 βαθμούς κελσίου (300 βαθμούς Fahrenheit) . Στη συνέχεια παραμένουν στη θερμοκρασία αυτή για τουλάχιστον 30 ωρες.Στην φάση αυτή μεταβάλλεται σε όλη τη μάζα του μετάλου η κρυσταλλική του δομή. Στη συνέχεια το μέταλλο επανέρχεται με πλήρως ελεγχόμενο τρόπο, που διαρκεί 12 ώρες, σε θερμοκρασία δωματίου. Κατά τη διάρκεια της κρυογενικής επεξεργασίας των μετάλλων μεταβάλλονται τα μόρια του άνθρακα τα οποία βρίσκονται μέσα στη κρυσταλλική δομή. Τρεις κύριες μεταβολές προκύπτουν:

Η κρυσταλλική δομή του μετάλλου μεταβάλλεται σε μια πιο ανθεκτική δομή στη φθορά. Τα ωστενικά κατάλοιπα μετατρέπονται σε μαρτενσίτη. Ο ωστενίτης είναι μαλακός και ασταθής, ενώ ο μαρτενσίτης είναι σκληρός και πιο συνεκτικός. Πάντα μετά την κρυογενική επεξεργασία γίνεται «επαναφορά» των μετάλλων. Η «επαναφορά» αυτή δημιουργεί μια κρυσταλλική δομή επεξεργασμένου μαρτενσίτη η οποία είναι και η επιθυμητή για τα μέταλλα με αυξημένα χαρακτηριστικά αντοχής και σκληρότητας
Παράλληλα δημιουργούνται καρβίδια από τα ελεύθερα άτομα άνθρακα καλύπτοντας τα μικροκενά τα οποία έχουν δημιουργηθεί κατά την χύτευση, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη συνοχή στην δομή του μετάλλου με τελικό αποτέλεσμα την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του. Επίσης τα καρβίδια ενώνουν πλέον με πολύ ισχυρούς δεσμούς το νέο μαρτενσιτικό πλέγμα δίνοντας μεγάλη αντοχή στη φθορά
Εκτονώνονται έως και απαλοίφονται οι παραμένουσες τάσεις που προκαλούνται από τη θερμική ή μηχανική επεξεργασία του μετάλλου κατα τη φάση κατασκευής του. Αυτό συμβαίνει λόγω των μεταβολών της κρυσταλλικής δομής του μετάλλου σε συνδυασμό με την επιτυγχανόμενη ομοιόμορφη συστολή και διαστολή του θερμομηχανικού κύκλου κατά τη διάρκεια της κρυογενικής επεξεργασίας


Ιστορία της κρυογενικής
Τα πρώτα πειράματα της εφαρμογής της κρυογενικής σε μέταλλα ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου στη Γερμανία. Τα πειράματα αυτά αφορούσαν κυρίως βύθιση μεταλλικών αντικειμένων μέσα σε υγρό άζωτο. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά αλλά η τεχνολογία της εποχής σε συνδυασμό με τις μικρες ποσότητες αζώτου που ήταν διαθέσιμες δεν επέτρεψε την γενικευμένη χρήση της κρυογενικής.

Το 1966 ο Αμερικανός Edward Busch ο οποίος είχε πολλές εταιρείες θερμικών επεξεργασιών μετάλλου, κατάφερε να δημιουργήσει τον πρώτο κρυογενικό επεξεργαστή που χρησιμοποιούσε αέριο άζωτο. Έτσι δημιουργήθηκε η Cryo-tech, η πρώτη εταιρεία κρυογενικής επεξεργασίας μετάλλων παγκοσμίως.

Το 1973 ο Ed Busch σε συνεργασία με τον Dr. Randall Barron καθηγητή κρυογενικής στο πανεπιστήμιο της Louisiana, πραγματοποίησαν μια έρευνα για τα αποτελέσματα της κρυογενικής πάνω σε μεταλλικά αντικείμενα. Μετά από ένα χρόνο τα αποτελέσματα της έρευνας δικαίωσαν και καθιέρωσαν την κρυογενική επεξεργασία.

Το 1989 ο Pete Paulin εξαγόρασε την τεχνολογία από τον Ed Busch και εξελίσσοντας τον κρυογενικό επεξεργαστή την ανέβασε σε πολύ καλύτερο επίπεδο. Ο Pete Paulin εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες που του έδιναν πλέον οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δημιούργησε εξειδικευμένο software το οποίο μπορούσε πλέον να ελέγχει πλήρως την διαδικασία παρέχοντας πολλές πληροφορίες όσον αφορά το χρόνο και τη θερμοκρασία της κρυογενικής επεξεργασίας. Το 1999 η νέα εταιρεία του Pete Paulin, 300below εξαγόρασε πλήρως την cryo tech και έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία κρυογενικής επεξεργασίας στον κόσμο. Από το 2000 μέχρι και το 2005 η 300below επεξεργάζεται η ίδια στις εγκαταστάσεις της στο Decatur IL πάνω από 1500 τόνους μέταλλο το χρόνο και παγκοσμίως λειτουργούν 160 κρυογενικές εγκαταστάσεις της.

Η CRYO είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της 300below για Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της κρυογενικής επεξεργασίας στα μέταλλα με την εμπειρία και την τεχνογνωσία της κορυφαίας εταιρείας κρυογενικής παγκοσμίως.

Τι κάνει στα μέταλλα
Κατά τη διάρκεια της κρυογενικής επεξεργασίας των μετάλλων μεταβάλλονται τα μόρια του άνθρακα τα οποία βρίσκονται μέσα στη κρυσταλλική δομή. Τρεις κύριες μεταβολές προκύπτουν:
Η κρυσταλλική δομή του μετάλλου μεταβάλλεται σε πιο ανθεκτική δομή στη φθορά. Τα ωστενικά κατάλοιπα μετατρέπονται και αυτά σε μαρτενσίτη. Ο ωστενίτης είναι μαλακός και ασταθής, ενώ ο μαρτενσίτης είναι σκληρός και ψαθυρός. Γι’αυτό θα πρέπει πάντα μετά την κρυογενική επεξεργασία να γίνεται «επαναφορά» των μετάλλων. Η «επαναφορά» αυτή δημιουργεί μια κρυσταλλική δομή επεξεργασμένου μαρτενσίτη η οποία είναι και η επιθυμητή για τα μέταλλα με αυξημένα χαρακτηριστικά αντοχής και σκληρότητας.

Κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας μεταβάλλεται η κρυσταλλική δομή του μετάλλου. Με την δημιουργία καρβιδίων από τα ελεύθερα άτομα άνθρακα καλύπτονται τα μικροκενά τα οποία έχουν δημιουργηθεί κατά την χύτευση, δίνοντας έτσι μεγαλύτερη συνοχή στην δομή του με τελικό αποτέλεσμα την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του. Επίσης τα καρβίδια ενώνουν πλέον με πολύ ισχυρούς δεσμούς το νέο μαρτενσιτικό πλέγμα δίνοντας μεγάλη αντοχή στη φθορά

_________________________________________________


www.FormulaSaloon.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Fiat Racing Team
Admin
Admin



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Τρι 10 Φεβ - 21:50

Εκτονώνονται οι τυχαίες μεταλλικές εντάσεις που μπορεί να προκαλέσει η θερμική ή μηχανική επεξεργασία. Οι εντάσεις αυτές μπορούν να μειωθούν σημαντικά μέσω μεταβολών της μικροδομής και χάρη στην ομοιόμορφη διαστολή και συστολή του θερμομηχανικού κύκλου.

Πλεονεκτήματα κρυογενικής επεξεργασίας
Αύξηση διάρκεια ζωής έως και 800%!.
Αυξημένη αντοχή στην τριβή (φθορά).
Αυξημένη αντοχή στην κόπωση.
Μετατροπή του ωστενίτη σε μαρτενσίτη στα φερριτικά μέταλλα.
Μείωση των ταλαντώσεων.
Αύξηση της ηλεκτρικής αγωγιμότητας.
Μεταβολή στη μεταφορά της θερμότητας.
Σταθεροποίηση των μετάλλων με τη μείωση της παραμορφώσεως λόγω θερμότητας, έντασης και ταλαντώσεων.
Εξάλειψη των παραμενουσών τάσεων

Η CRYO είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των κρυογενικών επεξεργαστών της 300below.

Η 300below είναι η παλαιότερη και μεγαλύτερη εταιρεία κρυογενικής στην Αμερική. Έχει προμηθεύσει με πάνω από 160 κρυογενικούς επεξεργαστές εταιρείες και αντιπροσώπους της σε όλες τις αμερικανικές πολιτείες. Η ίδια η εταιρεία στην έδρα της στο Decatur IL επεξεργάζεται συνολικά πάνω από 2.000 τόνους μεταλλικών αντικειμένων το χρόνο. Ο κρυογενικός επεξεργαστής Model 701 (Cryoprocessor) της 300below αποτελεί ότι πιο σύγχρονο στην εξέλιξη των μηχανημάτων κρυογενικής επεξεργασίας. Είναι πλήρως ελεγχόμενος από ηλεκτρονικό υπολογιστή ο οποίος με το ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό της 300below και τους υψηλής τεχνολογίας αισθητήρες εξασφαλίζει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι κατασκευασμένος από υλικά υψηλής αντοχής με ανοξείδωτο εσωτερικό και εξαιρετικό φινίρισμα στο εξωτερικό του τμήμα

Διαδικασία της επεξεργασίας
Η CRYO χρησιμοποιεί για την επεξεργασία των μετάλλων και μεταλλικών αντικειμένων αποκλειστικά τους κρυογενικούς επεξεργαστές της 300below.

Η διαδικασία η οποία τηρείται είναι η εξής. Τα μέταλλα τοποθετούνται μέσα στον κρυογενικό επεξεργαστή με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή κυκλοφορία του αέριου αζώτου. Στη συνέχεια επιλέγεται από τον χειριστή το κατάλληλο πρόγραμμα επεξεργασίας αναλόγως με τη μάζα και τη σύσταση των υπό επεξεργασία υλικών. Στο πρώτο στάδιο επιτυγχάνεται η σταδιακή πτώση της θερμοκρασίας εως τους -300F ( -195C ). Η μεταβολή της θερμοκρασίας γίνεται με συγκεκριμένο ρυθμό για να απαλειφθεί παντελώς ο κίνδυνος του θερμικού σοκ των μεταλλικών αντικειμένων. Στη συνέχεια και αφού φτάσει η θερμοκρασία στους -300F ξεκινάει η δεύτερη φάση. Εδώ ο κρυογενικός επεξεργαστής διατηρεί σταθερή την θερμοκρασία των -300F για 30-36 ώρες ( ανάλογα με το πρόγραμμα). Αυτό γίνεται για να επιτευχθεί η απόλυτη ψύξη σε όλη τη μάζα των υπό επεξεργασία υλικών και για να υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος για την ολοκλήρωση των εσωτερικών μετασχηματισμών της κρυσταλλικής δομής των υλικών. Κατά την τρίτη φάση ξεκινάει η σταδιακή επαναφορά των υλικών σε θερμοκρασία δωματίου. Αυτό γίνεται με την αντίστροφη διαδικασία της πρώτης φάσης πάντα όμως με απόλυτο έλεγχο της μεταβολής της θερμοκρασίας για την αποφυγή του θερμικού σοκ. Τέλος στην τέταρτη φάση και αναλόγως του είδους του μετάλλου τα εξαρτήματα τοποθετούνται σε ηλεκτρικό κυκλοθερμικό φούρνο. Εκεί τα μέταλλα θερμαίνονται έως τους 200C. Αυτό γίνεται για να ενεργοποιηθεί ξανά η κρυσταλλική δομή τους, να μειωθεί η ψαθυρότητα της νέας δομής και να αποβληθεί η τυχόν παραμένουσα υγρασία.

Η όλη διαδικασία διαρκεί περίπου 50 ώρες κατά τις οποίες ποτέ δεν έρχονται σε επαφή τα υπό επεξεργασία αντικείμενα με υγρό άζωτο (το οποίο δημιουργεί θερμικό σοκ) αφού γίνεται από τον κρυογενικό επεξεργαστή η μετατροπή του από υγρό σε αέριο προτού εισέλθει στον θάλαμο ψύξης.

Εφαρμογές στο αυτοκίνητο μας!

Εισαγωγή
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί μερικές αγωνιστικές ομάδες έχουν καλύτερη τύχη από άλλες;
Γιατί κάποιες τερματίζουν στους περισσότερους αγώνες, αποδίδουν καλύτερα και έχουν σχεδόν πάντα θέση στο βάθρο; Μην περιμένετε άδικα να σας πουν. Είναι περίπου η ίδια περίπτωση με τους μεγάλους σεφ. Δεν πρόκειται ποτέ να δώσουν την μυστική συνταγή της καλύτερης τους σάλτσας οπότε γιατί περιμένετε από τις αγωνιστικές ομάδες να σας δώσουν τη συνταγή της επιτυχίας τους;
Η κρυογενική, ένας όρος που συνήθως είναι συνυφασμένος με τη NASA και άλλες εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας, βρήκε εφαρμογή στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έτσι τμήματα όπως μπλοκ κινητήρων, σασμαν, καπάκια, και άλλα αποδίδουν καλύτερα και διαρκούν περισσότερο. Δεν λέει και πολλά να είσαι πρώτος μέχρι τον 95ο γύρο και να μην τερματίζεις έναν αγώνα 100 γύρων εξαιτίας ενός σπασίματος, και η κρυογενική επεξεργασία μπορεί να σου εγγυηθεί ότι θα τερματίσεις τον αγώνα. Αφού οι απαιτήσεις των αγώνων είναι πολύ μεγαλύτερες από τις απαιτήσεις του «καθημερινού» αυτοκινήτου, σκεφτείτε την βελτίωση στην διάρκεια ζωής του δικού σας κινητήρα που μπορεί να έχει η κρυογενική.

Αφού η κρυογενική είναι τόσο πετυχημένη σε τόσους τομείς θα σκεφτόσασταν ότι θα το έκαναν όλοι. Όμως είναι πολύ δύσκολο να κόψεις μερικές παλιές συνήθειες. Υπάρχουν πάντα δηλώσεις του στυλ: «Πάντα το κάναμε έτσι και δούλευε» ή «Μετά την κρυογενική δεν φαίνεται τίποτα διαφορετικό οπότε πως ξέρω ότι βελτιώθηκε τίποτα». Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι υπάρχει βελτίωση σε κάτι μόνο όταν υπάρχουν οπτικές μεταβολές. ΛΑΘΟΣ. Η κρυογενική επεξεργασία δεν εχει καμία οπτική βελτίωση. Θα χρειαζόταν ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο για να ανιχνευτούν οι μεταβολές. Εκτός αυτού τα κρυογενικά επεξεργασμένα τμήματα δεν έχουν και καμία διαφορά στην αφή.

Η διαφορά φαίνεται μόνο όταν ο επεξεργασμένος κινητήρας δεθεί, γίνει δυναμομέτρηση( 2-6% αύξηση της ιπποδύναμης), τρέξει στους αγώνες (και δουλεύει καλύτερα), τελειώσει η σεζόν (χωρίς να έχεις τα σπασίματα που είχες συνηθήσει) και τελικά λύσεις τον κινητήρα για να διαπιστώσεις ότι πολύ λίγα άλλαξαν και φθάρθηκαν από τη μέρα που τον έδεσες. Καλύτερες επιδόσεις, λιγότερη φθορά και σπασίματα είναι τα ποιο κοινά αποτελέσματα της κρυογενικής επεξεργασίας. Παρόλο που υπάρχουν μεγάλες διαφορές από κινητήρα σε κινητήρα αναφορές για αύξηση της ανθεκτικότητας από 100% έως 400% δεν είναι ασυνήθιστες.

_________________________________________________


www.FormulaSaloon.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Fiat Racing Team
Admin
Admin



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Τρι 10 Φεβ - 21:50





Αγωνιστικές εφαρμογές
Σήμερα, η κρυογενική επεξεργασία χρησιμοποιείται κυριολεκτικά σε κάθε μορφή αγώνων και σε όλες τις υπάρχουσες κατηγορίες: Nascar, IRL, CART, NHRA, IHRA, SCCA, IMSA, ARCA, F1 καθώς επίσης και Pulling Tractors, Go Karts, αγώνες ταχυπλόων… ως και αγώνες μηχανών κοπής γκαζόν!
Η κρυογενική επεξεργασία μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα σε κάθε μηχανή, μετάδοση, εξάρτημα αυτοκινήτου, καθώς και σε πολλά εξαρτήματα σασί.
Υπάρχουν οριστικά αξιόπιστα τεστ και δεδομένα γύρω από τις αγωνιστικές εφαρμογές της κρυογενικής επεξεργασίας στα οποία είμαστε σε θέση να παραπέμψουμε; Όχι ακόμα. Οι αγωνιστικές ομάδες πραγματοποιούν τις δοκιμές τους στο δυναμόμετρο και μέσα από τους αγώνες. Δεν πρόκειται για ελεγχόμενες δοκιμές με την κλασική έννοια. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν επιτρέπεται να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα λόγω του κινδύνου απώλειας του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Αυτό που πάντως γνωρίζουμε είναι ότι η χρήση της κρυογενικής επεξεργασίας βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Η χρήση της από παραγωγούς αγωνιστικών εξαρτημάτων εξαπλώνεται ταχύτατα. Επίσης γνωρίζουμε ότι πεπειραμένοι ειδικοί των αγώνων ταχύτητας έχουν εντυπωσιαστεί και έχουν εκθειάσει τα αποτελέσματα της κρυογενικής επεξεργασίας.
Η αύξηση της ανθεκτικότητας και της αντοχής των μερών ενός οχήματος είναι ο κύριος λόγος για τη χρήση της κρυογενικής επεξεργασίας. Η πρόκληση των αγώνων συνεχών αναγκάζουν τους μηχανικούς να σχεδιάσουν κινητήρες που θα αντέξουν αρκετά ώστε να τερματίσουν τον αγώνα χωρίς να έχουν παραπανίσια κιλά. Αν κάποιος προσθέσει μεγάλη μάζα, τότε το όχημα θα είναι αργό και θα συμπεριφέρεται άτσαλα. Από την άλλη, αν τα διάφορα μέρη κατασκευαστούν πολύ ελαφρά, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να μην τερματίσει το όχημα. Πάντα υπάρχει αυτή η λεπτή ισορροπία: Βάρος έναντι Αξιοπιστίας.
Το καταπληκτικό με την κρυογενική επεξεργασία είναι ότι επιτρέπει την αύξηση της ανθεκτικότητας χωρίς ανάλογη αύξηση του βάρους και χωρίς αλλαγές στο σχεδιασμό των μηχανικών μερών. Επιπλέον, η χρήση της κρυογενικής βοήθησε πολλές ομάδες να περικόψουν το κόστος της αγωνιστικής χρονιάς επιτρέποντας τη χρήση μερικών ανταλλακτικών σε περισσότερους αγώνες.





Πλεονεκτήματα απόδοσης
Οι περισσότερες αγωνιστικές ομάδες προβαίνουν στην επεξεργασία τμημάτων των μηχανικών τους μερών. Αυτό γίνεται επειδή η κρυογενική επεξεργασία παρουσιάζει αποδεδειγμένα οφέλη κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και ανταγωνιστικές συνθήκες. Οι αγωνιζόμενοι λειτουργούν υπό καθεστώς πίεσης χρόνου και σίγουρα δεν θα επέλεγαν τη χρήση της κρυογενικής (δηλ. μιας χρονοβόρας διαδικασίας) αν δεν τους παρείχε σαφή πλεονεκτήματα.
Οι εφαρμογές που έχει η κρυογενική είναι αναρίθμητες:

Το μπλοκ αποτελεί τη βάση ενός κινητήρα. Αν ένα μπλοκ είναι σωστά σχεδιασμένο τότε ο κινητήρας μπορεί να αντέξει αρκετά αυξημένες ιπποδυνάμεις. Όμως όσο αυξάνεται η ιπποδύναμη ενός κινητήρα τόσο μεγαλύτερες καταπονήσεις δέχεται το μπλοκ. Έτσι φαινόμενα όπως ραγίσματα, φουσκώματα στους κυλίνδρους και στρεβλώσεις ολόκληρου του μπλοκ είναι καθημερινά. Μετά την κρυογενική επεξεργασία όλες οι παραμένουσες τάσεις απαλείφονται με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη σταθερότητα του συνόλου, την διατήρηση της προβλεπόμενης συμπίεσης και της τελικά αύξησης της ζωής του κινητήρα.

Τα πιστόνια, οι μπιέλες και οι βαλβίδες αποτελούν τα κύρια κινούμενα μέρη ενός κινητήρα. Από την αντοχή τους εξαρτάται και η καλη λειτουργία συνολικά του κινητήρα. Με την κρυογενικη επεξεργασία παρατείνεται κατα πολύ η διαρκεια ζωης τους και εξαφανιζονται φαινόμενα οπως η επιμικυνση των μεταλλων και η ανομιόμορφη συστολή και διαστολή τους
Φρένα και Δίσκος Πλατώ. Τα φρένα των αγωνιστικών αυτοκινήτων δέχονται μεγάλη καταπόνηση. Είναι σύνηθες να τελειώσει κάποιος έναν αγώνα ταχύτητας ή αντοχής με τα φρένα τελείως φαγωμένα. Κρυογενικά μπορούν να επεξεργασθούν τόσο οι δίσκοι όσο και τα τακάκια. Το αποτέλεσμα είναι 2-3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ακόμη και κάτω από αγωνιστικές συνθήκες. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι οι δίσκοι δεν θα ραγίσουν ή θα σπάσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί οδηγοί αναφέρουν καλύτερο φρενάρισμα και αίσθηση. Ο δίσκος του συμπλέκτη αποτελεί επίσης ένα είδος φρένου και τα αποτελέσματα είναι παρόμοια. Παράλληλα με την ανάπτυξη αγωνιστικών εφαρμογών, οι κρυογενικά επεξεργασμένοι δίσκοι βρίσκουν το δρόμο τους και σε εφαρμογές για στόλους οχημάτων δρόμου. Η αμερικανική ταχυδρομική υπηρεσία (U.S. Postal Service) αναφέρει ως και τριπλασιασμό των μιλίων που διανύουν τα οχήματά τους με τους παραπάνω δίσκους. Επίσης, στόλοι περιπολικών, ασθενοφόρων και πυροσβεστικών αναφέρουν μεγάλη μείωση των εξόδων συντήρησης και του εργατικού κόστους.

Ελατήρια. Τα ελατήρια καταστρέφονται με δύο τρόπους. Είτε σπάνε είτε πέφτουν. Και οι δύο περιπτώσεις αποβαίνουν καταστρεπτικές για τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου. Τα ελατήρια των βαλβίδων χάνουν σε μεγάλους αγώνες σχεδόν το 1/3 των επιδόσεών τους. Σε ορισμένους αγώνες αντοχής, οι αγωνιζόμενοι απλά ελπίζουν να αντέξουν τα ελατήρια καθ’ όλη τη διάρκειά τους. Κάποιοι αγωνιζόμενοι σε drugster αλλάζουν τα ελατήρια των βαλβίδων πριν από κάθε πέρασμα αναζητώντας την καλύτερη δυνατή απόδοση. Η κρυογενική επεξεργασία των ελατηρίων κατά κανόνα τριπλασιάζει τον κύκλο ζωής τους πριν επέλθει κόπωση. Κατ’ αυτό τον τρόπο καθίσταται ευκολότερος ο σχεδιασμός του κινητήρα, αφού δεν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στην απόδοση των ελατηρίων. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα της κρυογενικής επεξεργασίας των ελατηρίων είναι η εξάλειψη ή μείωση των αρμονικών δονήσεων. Επίσης τα ελατήρια των αναρτήσεων επηρεάζονται από την κρυογενική. Τα ελάτήρια πάντα χάνουν σε απόδοση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάσει η ανάρτηση την απόδοση της στις στροφές με αποτέλεσμα την μείωση της ταχύτητας του οχήματος. Η μείωση της απόδοσης του ελατηρίου έχει σαν αποτέλεσμα και την μείωση του ύψους της ανάρτησης. Το ύψος αυτό είναι πολύ κρίσιμο ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες όπου επηρεάζει και την αεροδυναμική και μεταβάλει την οδηγική συμπεριφορά

_________________________________________________


www.FormulaSaloon.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Fiat Racing Team
Admin
Admin



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Τρι 10 Φεβ - 21:51

Σασμάν, διαφορικά.
Με τις ιπποδυνάμεις στα οχηματα να αυξάνονται πλέον κατα πολύ τα περισσότερα προβλήματα παρουσιάζονται στα τμήματα της μεταδοσης. Ετσι κουρεμένα γρανάζια και κομμένοι πρωτεύοντες και δευτερεύοντες αξονες είναι συνήθη πλέον προβλήματα. Η κρυογενική μπορεί να βελτιώσει κατα πολυ την αξιοπιστία του συστήματος μετάδοσης. Προσοχή όμως εάν το όχημα εχει ξεπεράσει κατα πολύ την ιπποδύναμη για την οποία εχει σχεδιαστει το συστημα τοτε είναι επεβλημένη η αγορά ενος σασμάν με προδιαγραφες για τις συγκεκριμένες ιπποδυναμεις αφου η κρυογενική δεν μεταβάλει τις βασικές ιδιοτητες του μετάλλου.

Τουρμπο. Με την σταθεροποίηση της κρυσταλλικης δομής του μεταλλου μιας τουρμπίνας πλέον τα ραγίσματα αργουν κατα πολύ να κάνουν την εμφάνιση τους. Οι φτερωτές γυριζουν αβίαστα και στροφάρουν περισσότερο.




Τιμοκατάλογος
http://www.cryogenics.gr/gr/motor0.html

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες και οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν από την cryogenics http://www.cryogenics.gr/gr/index.html
Μετά από την άδεια του Γιαννόπουλου Κωνσταντίνου.
Το κατάστημα εδρεύει στη Αργυρούπολη Κολοκοτρώνη 91 και το τηλέφωνο είναι 2109938358

www.FiatRacingTeam.gr

_________________________________________________


www.FormulaSaloon.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
soundcrash
80-100 rpm
80-100 rpm



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Τετ 11 Φεβ - 21:57

Καλο cheers
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
canonis
0-1 rpm
0-1 rpm



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Πεμ 6 Αυγ - 20:23

Μπάμπη γνωρίζεις πόσο καιρό πρέπει να το αφήσεις το αυτοκίνητο?

Απ'ότι διαβάζω θέλει 10 ώρες για να φτάσει τους -190.
Μετά παραμένει άλλες 36 ώρες σε αυτή τη θερμοκρασία.
Άλλες 2 ωρίτσες για να επανέλεθει σε φυσιολογίκες θερμοκρασίες και στη συνέχεια σους +180.
Δηλαδή σύνολο πάνω από 48 ώρες.

Καμιά βδομάδα?

Το έχει κάνει κανείς εδώ μέσα ή γνωρίζετε άλλους να το έχουν δοκιμάσει?
Αξίζει ή όχι?

Χάνουμε την εγγύηση αν το κάνουμε?

570 για 4κύλινδρο όλο το πακέτο... + 100 για το τούρμο!!! scratch Not bad αν είναι όπως τα λένε...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
verone
Moderator
Moderator



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Πεμ 6 Αυγ - 20:44

Λογικά αν θες να κάνεις κάτι τέτοιο όπου εγώ είμαι 1000% υπέρ το έχεις όλο λυμένο και του τα πας όλα μαζί να τα βάλει στο ίδιο καζάνι που λέμε.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
canonis
0-1 rpm
0-1 rpm



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων   Πεμ 6 Αυγ - 20:47

Α δηλαδή δε το λύνει ο ίδιος?

Για την εγγύηση γνωρίζεις τίποτα?
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Kρυογενική επεξεργασία μετάλλων
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
www.FiatRacingTeam.gr :: Τεχνικά Θέματα :: Κινητήρας-
Μετάβαση σε: