www.FiatRacingTeam.gr


Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.

www.FiatRacingTeam.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com

www.FiatRacingTeam.gr

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.
 
HomeFiatRacingTeamΦόρουμΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή
Να φοράς πάντα την ζώνη σου στο αυτοκίνητο και το κράνος σου στο μηχανάκι σώζουν ζωές μην το ξεχνάς!!!

Μοιραστείτε | 
 

 ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Δημήτριος
0-1 rpm
0-1 rpm



ΔημοσίευσηΘέμα: ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ   Σαβ 9 Ιαν - 19:14

Όταν ο κινητήρας είναι κρύος ακολουθείται μια διαφορετική διαχείριση του μίγματος από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Το μείγμα, που παράγεται και διοχετεύεται για την καύση στους κυλίνδρους, είναι πλούσιο (λ<1). Αυτό γίνεται για λειτουργικούς λόγους, δηλαδή για να μπορέσει να λειτουργήσει ο κινητήρας, αφού υπ’ αυτές τις συνθήκες η ανάμειξη της βενζίνης με τον αέρα είναι δυσχερής, κάτι που αντιμετωπίζεται μερικώς με τον εμπλουτισμό.
Εκτός βέβαια από τον κινητήρα, σε χαμηλή θερμοκρασία βρίσκονται και διάφορα περιφερειακά εξαρτήματά του. Ο αισθητήρας λ εν προκειμένω, αν και διαθέτει προθερμαντήρα, δεν μπορεί να λειτουργήσει κατά την διάρκεια των πρώτων λεπτών γατί απαιτείται να έχει μια ελάχιστη θερμοκρασία. Ούτως ή άλλως όμως ο "λ", κατά την εκκίνηση του κινητήρα και κατά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας του, δεν λαμβάνεται υπ' όψη από την μονάδα διαχείρισης του καυσίμου, αφού το μίγμα πρέπει να είναι πλούσιο ανεξαρτήτως της ποσότητας οξυγόνου, που υπάρχει στα καυσαέρια.
Επιπρόσθετα και ο καταλύτης δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά όταν η θερμοκρασία του είναι χαμηλότερη από ένα όριο. Συνεπώς δεν είναι δυνατή η ενεργοποίηση του χημικού φαινομένου της κατάλυσης. Το φαινόμενο αυτό προκαλεί την αύξηση της ταχύτητας μιας χημικής αντίδρασης. Η χημική αντίδραση, που αφορά στην περίπτωσή μας, είναι η οξείδωση κάποιων συστατικών στα καυσαέρια. Ένα από αυτά τα συστατικά είναι και το βενζόλιο, το οποίο οξειδώνεται παρουσία του καταλύτη αλλά εφόσον η θερμοκρασία ξεπεράσει ένα όριο. Διαφορετικά το βενζόλιο διαφεύγει άθικτο στην ατμόσφαιρα.
Το βενζόλιο (Benzene), μαζί με άλλους ελαφρείς αρωματικούς υδρογονάνθρακες, όπως το τολουόλιο και το ξυλένιο, χρησιμοποιείται ως πρόσθετο στην βενζίνη για την αύξηση του αριθμού οκτανίου. Αντικατέστησε τον τετραιθυλιούχο και τετραμεθυλιούχο μόλυβδο που χρησιμοποιούνταν ευρύτατα ως αντικροτικά (αύξηση οκτανίου), πριν την έλευση της αμόλυβδης βενζίνης. Η συμβατική πλέον βενζίνη (super), η οποία καταναλώνεται από τα εναπομείναντα μη καταλυτικά αυτοκίνητα, δεν περιέχει μολυβδούχες ενώσεις, αλλά υποκατάστατα αυτών. Τα υποκατάστατα αυτά προσφέρουν ικανοποιητική λίπανση στις συμβατικές έδρες των βαλβίδων, προς αποφυγή του “αρπάγματός” τους.

Παρένθεση
Το βενζόλιο είναι μία ιδιαίτερα τοξική χημική ένωση. Όταν εισπνέεται σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει ζαλάδες, ταχυκαρδία, πονοκεφάλους, σύγχυση και αναισθησία, ακόμα και το θάνατο. Επίσης όταν βρίσκεται σε μεγάλες συγκεντρώσεις στα τρόφιμα μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό, ζαλάδα, ταχυκαρδία, τάση για εμετό, σπασμούς, ακόμη και το θάνατο. Μακροχρόνια έκθεση σε βενζόλιο έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου και κυρίως στο αίμα. Καταστρέφει το μυελό των οστών και μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση αναιμίας. Επίσης μπορεί να προκαλέσει υπερβολική αιμορραγία και να μειώσει την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος, αυξάνοντας τις πιθανότητες μόλυνσης. Τέλος, το βενζόλιο θεωρείται καρκινογόνο για τον άνθρωπο. Μακροχρόνια έκθεση σε υψηλές συγκεντρώσεις μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση λευχαιμίας. Επιπρόσθετα μπορεί να μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα με όλες τις παραπάνω συνέπειες (πηγή : http://el.wikipedia.org/wiki/Βενζόλιο). Για τον λόγο αυτό έχει θεσπιστεί στις Η.Π.Α. αλλά και στη Ε.Ε. νόμος, ο οποίος θέτει ως ανώτατο όριο περιεκτικότητας αυτού στα καύσιμα το 1% κ.ο. Στο μέλλον πρόκειται το όριο αυτό να μειωθεί περαιτέρω (0,62% από το 2011 στις Η.Π.Α.). (πηγή : http://en.wikipedia.org/wiki/benzene)
Τέλος παρένθεσης

Όταν υπάρχει πλεόνασμα καυσίμου (ή ελλιπής ποσότητα αέρα) στο μείγμα, είναι αναμενόμενο τα καυσαέρια να εμπεριέχουν και υδρογονάνθρακες (HC) στην σύστασή τους. Οι υδρογονάνθρακες αυτοί ποικίλουν ως προς το είδος τους, κάτι που φυσικά εξαρτάται από τον μηχανισμό του φαινομένου της καύσης. Οι υδρογονάνθρακες αυτοί λοιπόν μπορεί να έρθουν σε επαφή με το φιλμ λαδιού, που υπάρχει στα ελατήρια του εμβόλου. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε μέσω των αναθυμιάσεων του κινητήρα (καυσαέρια τα οποία, όταν η πίεσή τους ήταν υψηλή, κατόρθωσαν να “παραβιάσουν” την στεγανότητα του θαλάμου καύσης. Αυτό αφορά τους βαρύτερους υδρογονάνθρακες που περιέχονται στην βενζίνη και έχουν ψηλό σημείο εξάτμισης), είτε μέσω του εγκλωβισμού μη αναφλεχθέντος καύσιμου μείγματος στο διάκενο μεταξύ εμβόλου και κυλίνδρου και μέχρι το βάθος όπου βρίσκεται το ελατήριο συμπίεσης του εμβόλου. Οι υδρογονάνθρακες δεσμεύονται από το λιπαντικό, με αποτέλεσμα αυτό από κάποιο σημείο και μετά αυτό να χάνει μέρος των δυνατοτήτων του.
Τέλος, σε έναν κρύο κινητήρα η αύξηση των στροφών ή του φορτίου (κυρίως) προκαλεί απότομη θέρμανση αυτού. Τα ποσά θερμότητας δεν προλαβαίνουν να διοχετευθούν σε όλα τα μήκη και πλάτη των μεταλλικών μερών, αφού υπάρχει μια σχετική θερμική αντίσταση. Έτσι προκαλούνται θερμικές τάσεις, λόγω της ανομοιόμορφης θερμοκρασίας. Βέβαια, όσο πιο μικρός είναι σε μέγεθος ο κινητήρας, τόσο περισσότερο αμβλύνεται το φαινόμενο. Η ευαισθησία ενός κινητήρα αυτοκινήτου σε αυτό το θέμα δεν είναι σημαντική, αφού το μέγεθός του είναι μικρό, συνεπώς η θερμότητα δεν αργεί να διαχυθεί παντού. Ακραίο παράδειγμα αποτελούν οι πολύ μεγάλοι κινητήρες των πλοίων (μέγεθος μπλοκ όσο μια μικρή πολυκατοικία, ένα έμβολο μπορεί να ζυγίζει έως και 400 Kg), Προκειμένου να εκκινηθεί ένας τέτοιος κινητήρας ακολουθείται η εξής διαδικασία : Ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί την αντλία του ψυκτικού υγρού, το οποίο περνάει πρώτα από έναν θερμαντήρα. Το θερμό ψυκτικό ζεσταίνει όλο το μπλοκ ομοιόμορφα, κάτι που για να γίνει απαιτούνται περίπου 45 λεπτά (αναλόγως και το μέγεθος του κινητήρα). Μετά, με πεπιεσμένο αέρα (συνήθως, αφού πρόκειται για εύκολη και οικονομική λύση) θέτουν σε λειτουργία τον κινητήρα και κατόπιν πολύ προσεκτικά και βαθμιαία αυξάνουν το φορτίο του.
Από την άλλη, η πίεση του λαδιού εξαρτάται από 2 παράγοντες. Ο πρώτος είναι οι στροφές του κινητήρα και ο δεύτερος η θερμοκρασία του λαδιού. Όταν η θερμοκρασία του λαδιού είναι χαμηλή, το ιξώδες του είναι υψηλό. Κατά συνέπεια η πίεσή του είναι αυξημένη, σε σχέση με υψηλότερες θερμοκρασίες, για τον ίδιο αριθμό στροφών. Με την άνοδο λοιπόν των στροφών σε χαμηλή θερμοκρασία η πίεση του λαδιού μπορεί ν' ανέβει υπέρμετρα, οπότε ν' ανοίξει η by-pass βαλβίδα του κυκλώματος λίπανσης. Έτσι μέρος του λαδιού επιστρέφει στο κάρτερ άπραγο.
Κλείνοντας, θα πρέπει να επισημανθεί ότι κατά την φάση όπου ο κινητήρας είναι κρύος, οι λειτουργικές του ανοχές δεν είναι αυτές που προβλέπεται να είναι. Στους κυλίνδρους υπάρχει μεγαλύτερη χάρη μεταξύ αυτών και των εμβόλων, με αποτέλεσμα οι ποδιές των τελευταίων (το κάτω μέρος τους) να προσκρούουν πιο βίαια στα τοιχώματα των κυλίνδρων. Παρόμοιες καταστάσεις παρατηρούνται και στην κυλινδροκεφαλή, όπου το διάκενο μεταξύ εκκέντρου και καπελώτου της βαλβίβας είναι αυξημένο. Αυτό μπορεί να αδηγήσει στην βίαιη επαφή μεταξύ έδρας και βαλβίδας, κατά την διάρκεια κλεισίματος της τελευταίας. Ο κίνδυνος αυτός βέβαια έχει μειωθεί δραστικά με την χρήση καπελώτων υδραυλικής ρύθμισης διακένου.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
ΖΕΣΤΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ. ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΤΟΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
www.FiatRacingTeam.gr :: Τεχνικά Θέματα :: Κινητήρας-
Μετάβαση σε: