www.FiatRacingTeam.gr


Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.

www.FiatRacingTeam.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com

www.FiatRacingTeam.gr

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.
 
HomeFiatRacingTeamΦόρουμΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή
Να φοράς πάντα την ζώνη σου στο αυτοκίνητο και το κράνος σου στο μηχανάκι σώζουν ζωές μην το ξεχνάς!!!

Μοιραστείτε | 
 

 ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ / ΞΕΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ ΤΖΑΜΙΩΝ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Fiat Racing Team
Admin
Admin
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ / ΞΕΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ ΤΖΑΜΙΩΝ   Τετ 6 Ιαν - 17:46

Το πόσο νερό θα χωρέσει ο αέρας εξαρτάται από δύο παράγοντες, την πίεση και την θερμοκρασία.
Το νερό με τον αέρα επομένως σχηματίζουν ένα μείγμα. Κάθε συνιστώσα του μείγματος (νερό και αέρας) έχει μια μερική πίεση. Το άθροισμα των πιέσεων αυτών δίνει την ατμοσφαιρική πίεση (ολική πίεση). Η μερική λοιπόν πίεση εξαρτάται από την ποσοστιαία σύσταση του μείγματος. Συγκεκριμένα ισχύει : ξ = μάζα νερού / μάζα αέρα. (για ξ=0 έχουμε ξηρό αέρα. Για ξ=1 έχουμε καθαρό νερό). Μετά από την χρήση της καταστατικής εξίσωσης και κάποιες αντικαταστάσεις προκύπτει : ξ = 0,622*(μερική πίεση νερού / μερική πίεση αέρα). Συνεπώς, αν γνωρίσουμε τις συστάσεις ξέρουμε και τις μερικές πιέσεις και αντιστρόφως.
Όταν η μερική πίεση του νερού, το οποίο εμπεριέχεται στον αέρα, είναι μικρότερη από ένα όριο (πίεση κορεσμού), τότε το νερό μέσα στον αέρα υπάρχει σε μορφή ατμού. Αν η μερική πίεση υπερβεί αυτό το όριο, έχουμε συμπύκνωση. Η συμπύκνωση αυτή μπορεί να εκδηλωθεί είτε υπό την μορφή λευκού νέφους (ή θαμπάδας) για θερμοκρασίες μεγαλύτερες του μηδενός, είτε υπό την μορφή πάχνης για θερμοκρασίες μικρότερης του μηδενός.
Το όριο αυτό (πίεση κορεσμού) εξαρτάται από την θερμοκρασία. Αυτό σημαίνει ότι άλλη πίεση κορεσμού έχουμε στους 20oC (θερμοκρασία μείγματος) και άλλη πίεση κορεσμού στους 40οC. Στην δεύτερη περίπτωση η πίεση κορεσμού είναι ψηλότερη, δηλαδή ο ατμός του νερού συμπυκνώνεται πιο δύσκολα. Η φράση "πιο δύσκολα" σημαίνει ότι πρέπει να ανεβεί αρκετά περισσότερο η μερική πίεση του νερού, ώστε να εξισωθεί με την νέα, υψηλότερη πίεση κορεσμού.
Μπορεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να έχουμε τέτοια θερμοκρασία, ώστε η μερική πίεση του υπάρχοντος νερού μέσα στον αέρα να μην ξεπερνά την πίεση κορεσμού. Όμως για το τζάμι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, επειδή έχει χαμηλότερη θερμοκρασία. Συνεπώς επηρεάζονται και τα γειτονικά στρώματα αέρα. Έτσι εμφανίζεται η θαμπάδα.
Με την θέρμανση του μείγματος αέρα-νερού ανεβάζουμε την πίεση κορεσμού και έτσι μπορούμε ν' ανεβάσουμε την μερική πίεση του νερού. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε την δυνατότητα να αυξήσουμε την ποσότητα του νερού μέσα στο μείγμα. Κοινώς, ο αέρας χωρά περισσότερο νερό. Για τον λόγο αυτό ανάβουμε το καλοριφέρ, ώστε να ζεσταθεί ο αέρας.
Αν έχουμε και air-condition, ακόμα καλύτερα. Μέσω της πρότερης ψύξης του αέρα, προκαλούμε συμπύκνωση των ατμών νερού. Θα συμπυκνωθεί τόσο νερό ώστε η ποσότητά του, άρα και η μερική πίεσή του, να πέσει κάτω από την πίεση κορεσμού. Την τελευταία την αναγκάζουμε να είναι χαμηλή, λόγω της ψύξης. Αφού λοιπόν ξηράνουμε τον αέρα, τον ζεσταίνουμε και τον οδηγούμε στο παρμπρίζ. Τώρα επομένως αυτός χωρά ακόμα περισσότερο νερό μέσα του, μέχρι η μερική πίεση αυτού (του νερού δηλαδή) ν΄ ανέβει τόσο ώστε να φτάσουμε την αυξημένη πια πίεση κορεσμού.

Παρένθεση:
Τα όργανα μέτρησης υγρασίας νομίζω ότι μετράνε την σχετική υγρασία. Η σχετική υγρασία είναι ο λόγος της μερικής πίεσης του νερού μέσα στο μείγμα προς την πίεση κορεσμού για την θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Δηλαδή αν πούμε ότι έχουμε 40% υγρασία, σημαίνει ότι η μερική πίεση του νερού μέσα στο μείγμα (άρα και η ποσότητά του) είναι το 40% της πίεσης κορεσμού στην εκάστοτε θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Π.χ. Για ολική πίεση 1 bar, η πίεση κορεσμού και η περιεχόμενη ποσότητα του νερού στο μείγμα, συναρτήσει της θερμοκρασίας, ακολουθεί την παρακάτω σχέση :
-40οC ---- 0,000124 bar @ 0,077 gr/Kg
-30oC ---- 0,000373 bar @ 0,232 gr/kg
-20oC ---- 0,001029 bar @ 0,641 gr/Kg
-10oC ---- 0,002594 bar @ 1,618 gr/Kg
0oC ---- 0,006107 bar @ 3,822 gr/kg
10oC ---- 0,012710 bar @ 7,727 gr/Kg

"Μαυρομάτης Δημήτριος - Μηχανολόγος Μηχανικός Α.Π.Θ."
"Μέλος PRC club"

_________________________________________________


www.FormulaSaloon.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ / ΞΕΘΑΜΠΩΜΑΤΟΣ ΤΖΑΜΙΩΝ
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
www.FiatRacingTeam.gr :: Τεχνικά Θέματα :: Αμάξωμα - Πλαίσιο-
Μετάβαση σε: